Contactează-ne

Sport

Loc secund pentru Alex Cascatău la A2 în prima etapă din Romanian Endurance Series

Publicat acum

,

Penalizările dictate în ambele curse au stat între Alex Cascatău și o dublă victorie în deschiderea sezonului din Romanian Endurance Series. Constănțeanul a făcut echipă cu Radu Tămaș pe Peugeot-ul de clasă A2 al Junior Motorsport cu care s-a luptat la vârf în ambele întreceri.

Weekend-ul 5-6 martie a prijeluit deschiderea celui de-al șaptelea sezon al Romanian Endurance Series, campionat național de anduranță auto aflat sub egida FRAS. În ciuda frigului tăios, un total de 35 de mașini s-au adunat la Motor Park pentru a concura în cele trei divizii ale campionatului. Dintre acestea trei, divizia Touring în care a concurat Cascatău a fost și cea mai populară.

La bordul unui Peugeot 206 RC, Cascatău și Tămaș s-au remarcat încă din antrenamente, cei doi coborând până la 2:05 în ciuda lipsei ABS-ului. Lucrurile au continuat în aceeași manieră și în calificări, Alex fiind al doilea cel mai rapid în prima sesiune de calificări, în timp ce Radu a pus mașina pe poziția a patra pe grila celei de-a doua curse.

Ca și în trecut, formatul propus de RES a adus celor care au urmărit transmisiunea în direct de pe Look Sport sau de pe internet nu mai puțin de patru curse: două pentru divizia Touring și două pentru diviziile Proto și GT reunite din cauza numărului redus de participanți.

Prima cursă a diviziei Touring, divizie pe care Cascatău a cucerit-o alături de West Competition Racing în 2021, a început la orele 10:45 ale dimineții zilei de duminică. Imediat, Alex a fost la atac, poziționându-se în spatele lui Dani Oțil, cu care s-a duelat preț de câteva momente înaintea instituirii primei neutralizări cu Cod 60.

Această neutralizare nu a fost singura, cursa fiind marcată de mai multe perioade în care mașinile au rulat lent pe circuitul Motor Park Romania. Fereastra destinată opririlor obligatorii la boxe s-a deschis chiar în timpul unei asemenea neutralizări, Radu preluând mașina fără a fi conștient de acest fapt. În consecință, mașina cu numărul 111 Junior Motorsport Black Sea a primit o penalizare de 60 de secunde pentru depășirea flagrantă a vitezei în condiții de neutralizare.

Astfel, deși Tămaș a trecut primul linia de sosire, echipajul a fost aruncat tocmai pe poziția a 10-a a clasamentului general, respectiv pe trei la clasa A2 în care mai erau alte trei echipaje. Victoria la general și la clasa A2 a revenit Renault-ului Megane ASOT Racing #55.

Cursa a doua a fost lipsită de incidente, iar asta a pus în lumină, pe final, capacitatea piloților de pilota în așa manieră încât să consume cât mai puțin combustibil cu putință căci majoritatea echipajelor puseseră înainte de start destul de puțin carburant așteptându-se la o altă cursă cu multe întreruperi.

Printre ghinioniști s-a numărat și liderul cursei, în timp ce ghinionul lui Cascatău și Tămaș a ținut de un pit stop prea scurt ca durată care a adus după sine o penalizare de 15 secunde. În cele din urmă, Peugeot-ul cu numărul 111 a fost clasat pe poziția a șasea la general, respectiv pe trei la A2.

După ce rezultatele au fost coroborate, Tămaș și Cascatău au urcat pe treapta a doua a podiumului la clasa lor, în spatele Megane-ului ASOT Racing care a realizat dubla. În plus, Radu a câștigat în ierarhia Juniorilor, adică a piloților care n-au împlinit încă vârsta de 18 ani.

Următoarea etapă din Romanian Endurance Series va avea loc în 2-3 martie pe Transilvania Motor Ring, circuit aflat în apropiere de municipiul Târgu-Mureș.

Alex Cascatău: „Sunt foarte mulțumit de modul în care au decurs lucrurile în primul weekend în care am concurat alături de Junior Motorsport. Sunt cu siguranță câteva aspecte pe care vom trebui să le îmbunătățim până la etapa a doua, dar trebuie să laud efortul echipei de a pune la punct mașina noastră și, în plus, trebuie să-l laud pe Radu care m-a impresionat din primele clipe cu ritmul său fantastic.

Se vede, deci, că premisele de la care a plecat acest proiect sunt corecte și mă bucur că pot pune în continuare umărul la creșterea acestor tinere speranțe ale motorsportului autohton.”

Calendarul RES 2022

  1. Motor Park Romania / 5-6 martie (2 x 60 min + 1 tur)
  2. Transilvania Motor Ring / 2-3 aprilie (2 x 60 min + 1 tur)
  3. Transilvania Motor Ring / 25-26 iunie (2 x 60 min + 1 tur)
  4. Motor Park Romania / 27-28 august (1 x 500km)
  5. Motor Park Romania / 29-30 octombrie (2 x 60 min + 1 tur)

Trending