Contactează-ne

Sport

Alex Cascatău urcă pe podiumul clasamentului general la Târgu Mureș

Publicat acum

,

Alex Cascatău a înfruntat cu brio cele mai dificile condiții meteo, reușind să urce din nou pe podium alături de Junior Motorsport la prima vizită din acest an a Romanian Endurance Series pe Transilvania Motor Ring.

Etapa secundă a Campionatului Național de Anduranță (RES) a avut loc, în weekend-ul 2-3 aprilie, pe circuitul Transilvania Motor Ring din apropiere de Târgu Mureș. La patru ani de la prima prezență în calendarul seriei autohtone de anduranță, cel mai nou circuit auto/moto de la noi din țară a revenit în calendar, prima întâlnire transilvăneană fiind marcată de o vreme potrivnică și de multiple probleme de ordin tehnic.

Încă de vineri formația Junior Motorsport a ajuns în paddock-ul circuitului pentru a începe să învețe un traseu pe care doar Alex Cascatău, mentor al juniorilor din echipă și pilot în echipajul #111, a mai concurat în trecut. Experiența lui Alex datează din 2019 când el și Ciprian Petrăreanu au concurat cu Honda Civic a Condor Racing la categoria A2, echipa reușind să câștige titlul la clasă în acea stagiune.

Testele s-au desfășurat fără incidente serioase, deși câteva ieșiri în decor ale piloților clublui bucureștean au dus la întreruperea sesiunilor prin afișarea steagului roșu. Mașinile n-au suferit, însă, avarii însemnate și au putut fi pregătite pentru ziua de sâmbătă când vremea a fost mai friguroasă, dar ploaia n-a fost într-atât de serioasă încât să întrerupă vreo sesiune.

Calificările a scos din nou la rampă viteza echipajului #111 Junior Motorsport Black Sea Suppliers, atât Alex cât și Radu Tămaș realizând timpi de top 4. Cascatău a ieșit pe traseu în Q1 reușind un 1:55.698, în timp ce Tămaș l-a urmat în Q2 cu un 1:55.670. Astfel, singurul Peugeot 206 RC pe care formația Junior Motorsport l-a înscris la A2 a plecat de pe poziția a treia în prima cursă, respectiv de pe patru în cea de-a doua. 

Mai în spate, Daniel Crețu – care a mers solo tot weekend-ul în Peugeot-ul #122 – a realizat și el niște timpi competitivi la A1, la fel ca și mai tinerii colegi Stefanos Ladopoulos și Ștefan Niculae din mașina #133.

Prima cursă a fost marcată de mai multe incidente, câteva mașini încercând chiar să ruleze pe slick-uri în ciuda precipitațiilor care au început înainte de ora startului. Astfel, din cauza aderenței scăzute, Alex a avut multe momente dificile la volan, evitând de câteva ori la mustață niște acroșaje care păreau gata făcute. 

În cele din urmă, Tămaș a trecut linia de sosire pe poziția a cincea în clasamentul diviziei Touring și pe trei la clasa A2 în spatele BMW-ului #74 CocoRabbit și a Logan-ului #48 DIRR Racing. Atât BMW-ul de pe trei cât și Lupo-ul lui Edi Anton, care a terminat pe doi la general, au primit penalizări în urma unor șicanări și contacte.

Asupra cursei a doua a planat minute în șir incertitudinea. Ninsoarea a început să cadă încă din timpul primei curse a diviziilor Prototype și GT și asta i-a pus într-o poziție complicată pe organizatori care au luat în calcul anularea întrecerii și realizarea clasamentului final al etapei doar pe baza sosirii din prima manșă. 

Cum, însă, problemele cu sistemul de cronometrare au dus la afișarea steagului în carouri la momentul greșit (cu un tur mai târziu decât ar fi trebuit) și, în plus, trebuiau soluționate mai multe contestații, s-a decis amânarea cursei a doua în speranța apariției unei ferestre de vreme ceva mai bună.

După mai bine de o oră de așteptare, mașinile au ieșit pe circuit în urma safety car-ului care a stat în fața plutonului până aproape de momentul deschiderii ferestrei de opriri obligatorii la boxe. Safety car-ul s-a retras apoi, steagurile verzi fiind din nou fluturate, spre surprinderea unora dintre concurenți. 

Echipajul #111 a reacționat bine și asta i-a permis lui Alex să se lupte pentru victoria la general, dar, din păcate, depășirea efectuată de el asupra liderului s-a petrecut în primul viraj unde ar fi trebuit sa se fluture steagul verde. Alex a considerat că depășirea poate fi începută în acel viraj, dar terminată în intregime abia la ieșirea din a doua curbă, așa că a lansat un atac asupra liderului, care a încercat să revină, între primele două viraje. Până la urmă, Tămaș și Cascatău au primit o penalizare de 50 de secunde pentru această manevră și s-au clasat pe doi la general și la divizie, BMW-ul CocoRabbit de pe trei primind și el o penalizare de 25 de secunde. 

Rezultatele din cele două întreceri i-au propulsat pe Tămaș și Cascatău pe poziția a patra în clasamentul general al diviziei Touring, și pe locul al treilea la categoria A2, la doar cinci puncte de lideri.

Următoarea etapă din Romanian Endurance Series va avea loc în 25-26 iunie pe Transilvania Motor Ring, aceasta fiind și ultima vizită pe care campionatul o are programată pe traseul din apropiere de Târgu Mureș în 2022.

Alex Cascatău: „Acesta a fost probabil cel mai complicat weekend de când pilotez, cel puțin în ceea ce privește condițiile meteo. Evident că este frustrant să ratăm din nou victoria la divizia Touring ca urmare a unei penalizări, dar faptul că am ajuns încă o dată în această postură arată că întreaga echipă merge pe drumul cel bun și sunt convins că odată ce rezolvăm problemele la sistemul de frânare, ne vom putea bate la victorii în orice condiții. Sunt însă foarte mulțumit de progresul piloților din toate echipajele Junior Motorsport, care au demonstrat ce pot face chiar cu experiență minimă, pe acest traseu dificil.”

Calendarul RES 2022

  1. Motor Park Romania / 5-6 martie (2 x 60 min + 1 tur)
  2. Transilvania Motor Ring / 2-3 aprilie (2 x 60 min + 1 tur)
  3. Transilvania Motor Ring / 25-26 iunie (2 x 60 min + 1 tur)
  4. Motor Park Romania / 27-28 august (1 x 500km)
  5. Motor Park Romania / 29-30 octombrie (2 x 60 min + 1 tur)

Clasamentul Clasei A2 după două etape

  1. #48 DIRR Racing – 48p
  2. #55 ASOT Racing Team – 42p
  3. #111 Junior Motorsport Black Sea Suppliers – 39p
  4. #34 AB Motorsport 2 – 33p
  5. #74 Team CocoRabbit – 30p

Clasamentul Touring Open după două etape

  1. #48 DIRR Racing – 62p
  2. #77 BADI 1 – 54p
  3. #55 ASOT Racing Team – 45p
  4. #111 Junior Motorsport Black Sea Suppliers – 37p
  5. #74 Team CocoRabbit – 30p

Trending