Contactează-ne

Sănătate

COMUNICAT DE PRESĂ

Publicat acum

,

Sursa foto: roman24.ro

Direcția de Sănătate Publică a Județeană Constanta desfășoară, în luna noiembrie, Campania:

 “COVID-19 – UN MOTIV ÎN PLUS PENTRU A RENUNŢA LA FUMAT!”„Ziua Națională fără tutun”, 19 noiembrie 2020.

În fiecare an, în a treia joi a lunii noiembrie, este celebrată Ziua Națională fără tutun”.

Anul acesta, Campania se desfășoară pe toata durata lunii noiembrie într-un cadru nou, generat de pandemia COVID-19. Datele cumulate până în prezent sugerează că fumatul/vaping-ul se asociază cu o severitate crescută a bolii.

În România se înregistrează o prevalență semnificativă a consumului de tutun, peste 5 milioane și jumătate de fumători. Studiul GATS România 2018 a arătat că PREVALENȚA CONSUMULUI DE TUTUN ÎN ROMÂNIA ESTE DE 30,7%. Mai mult de 4 din 10 români în vârstă de cel puțin 15 ani fumează 20 sau mai multe țigări pe ziși 3,4% (203.000) din populația adultă a României utilizează curent țigări electronice. Consumul produselor noi de tutun (produsele cu tutun care se încălzește și al țigărilor electronice se conturează ca o amenințare la adresa sănătății populației, mai ales în lumina celor mai recente date privind impactul pe sănătate al acestor produse (efecte hepatolitice observate în studii experimentale pentru produsele cu tutun care se încălzește, respectiv pneumonia de tip chimic pentru ENDS).

În intervalul 2011 – 2018, consumul de tutun în România a crescut cu 14,9%, mai ales prin creșterea consumului în rândul tinerilor din grupa de vârstă 15-24 de ani (cu o creștere relativă de 48,3%) și al femeilor (cu o creștere relativă de 27%), în condițiile în care proporția celor care au avut o tentativă de renunțare la fumat în ultimul an a suferit o scădere relativă semnificativă, comparativ cu 2011 (de 37%), chiar dacă aproape 5 din 10 fumători (48,2%) afirmă că vor să se renunțe la acest obicei în viitor.

În contextul actualei pandemii de COVID-19, pornind de la riscul suplimentar generat de asocierea dintre fumat și COVID-19, campania din acest an este un apel pentru sănătate prin sloganul:”COVID-19—UN MOTIV ÎN PLUS PENTRU A RENUNȚA LA FUMAT!”

Scopul acestei Campanii este de a conștientiza publicul și decidenții politici în legătură cu enorma povară socială (boli/dizabilități/decese premature) generată de consumul de tutun, ca punct de plecare pentru inițierea de modificări comportamentale și măsuri legislative adecvate. De asemenea, scopul este si reducerea prevalenței persoanelor care consumă tutun, chiar și în scop experimental, printr-o informare și conștientizare cu privire la efectele nocive ale tutunului, indiferent de forma în care este utilizat (produse clasice, produse noi sau țigară electronică) și la riscul suplimentar generat de asocierea fumatului cu infectarea cu SARS-COV2.

Obiectivele campaniei sunt creșterea numărului de persoane care aleg să nu înceapă să fumeze, precum și a celor care reenunță la fumat, protecția față de expunerea la fumul de tutun, prevenirea experimentării unor produse cu tutun promovate ca fiind mai puțin nocive. În România, Campania cu sloganul ”COVID-19—UN MOTIV ÎN PLUS PENTRU A RENUNȚA LA FUMAT!” este coordonată metodologic de Ministerul Sănătății prin Institutul National de Sănătate Publică.

Publicitate
Adaugă un comentariu

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Trending