Contactează-ne

Actual

CFR Infrastructură va cumpăra trenuri de lucru de 200 de milioane de euro din fonduri europene

Publicat acum

,

România are una dintre cele mai mari rețele de căi ferate din Uniunea Europeană. Lungimea rețelei de căi ferate depășește 20.000 kilometri, dar se circulă efectiv doar pe jumătate.

Lipsa unei finanțări constante pentru execuția lucrărilor de întreținere și de reparație capitală a infrastructurii feroviare face ca viteza medie tehnică de circulaţie actuală pe reţeaua CFR este 69,04 km/h care reprezintă cca 80% din viteza proiectată a reţelei.

Au fost ani în care finanțarea pur și simplu nu a existat. Astfel între 2007 și 2011 nu s-a cheltuit nici măcar un leu pentru întreținerea căilor ferate din România, conform strategiei de dezvoltare a infrastructurii feroviare.

Consecința? Peste 70% din liniile curente şi directe au nevoie de reparaţii capitale.

Acum Ministerul Transporturilor și Infrastructurii vrea 200 de milioane de euro, din fonduri europene, pentru dezvoltarea și modernizarea infrastructurii feroviare. Iar primul pas a fost făcut.

Executivul a aprobat în cadrul unei ședinței desfășurată pe 28 aprilie 2021, un memorandum inițiat de către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii cu privire la achiziția de “Sisteme de trenuri de lucru pentru dezvoltarea și modernizarea infrastructurii feroviare” în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare.

Prin achiziția componentelor sistemelor de trenuri de lucru va fi sprijinit programul de modernizare a infrastructurii feroviare cu accent pe reînnoirea liniilor curente şi directe (refacţie), având beneficii imediate în ceea ce privește creșterea performanțelor infrastructurii feroviare, a competitivităţii serviciilor de transport feroviar de călători şi marfă.

Astfel, prin efectuarea lucrărilor de reparație a suprastructurii căii ferate cu refacerea substratului acesteia, viteza de circulație poate crește la peste 140 km/h, iar în cazul lucrărilor de reînnoire fără refacerea substratului căii se poate circula cu o viteză de până la 140 km/h, care este și viteza proiectată a liniilor.

Pentru realizarea acestei achiziții se au în vedere următoarele termene orientative:

· pregătire documentație de achiziție publică și publicare anunț: iulie 2021;

· derulare procedură achiziție publică și desemnare câștigător: august 2021 – ianuarie 2022;

· semnare contract/contracte sectorial/e de livrare: februarie 2022;

· livrare sisteme complete trenuri de lucru: maxim 36 luni de la contractare.

În urma realizării achiziției acestor sisteme a căror valoare totală estimată este de 200 milioane de euro, CFR Infrastructură estimează ca va realiza anual:

· 150 km de refacție a suprastructurii căii cu refacerea substratului căii ferate;

· 450 km refacție suprastructura căii fără refacerea substratului căii ferate.

Astfel, lungimea totală de rețea care se va reabilita și refacționa anual poate fi de circa 600 km linie simplă.

Publicitate
Adaugă un comentariu

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Trending